Lokasyon Analizi ve Rekabet

Lokasyon Analizi ve Rekabet

a – Hedef Müsteri Profilinizin Demografik Özellikleri

Yatırım aşamasına geçmeden önce, bu soruların cevaplarını da araştırmış olmanız ve merkezle paylaşmış olmanız, merkezin elindeki bilgilerle değerlendirip doğru karar almasında etkili olacaktır.

  • Rakip kimdir ve hedef bölgede kaç tane rakip var?
  • Sundukları hizmetler ne tür ve fiyatlandırma yapısı nedir?
  • Güçlü ve zayıf yönleri nelerdir?
  • Rakipleriniz reklamını hangi yöntemle yapıyor?
  • Bölgenizde ne tür müşteriler var ve nereden geliyorlar?
  • Yakınlardaki büyük yerleşim alanları, büyük endüstriyel veya ofis kompleksleri var mı?
  • Üniversite’ye yakın bir lokasyon mu ?
  • Her müsteri grubunun belirli ihtiyaçları nelerdir?
  • Müsterileriniz için ortak kaygılar nelerdir?

b – Pazarlama Planı

Pazarlama planları çok karmaşık olabilir, ancak pazarlamanın “7P” sini (ürün, fiyat, yer, tanıtım, insan, fiziksel olanaklar ve süreç ) göz önünde bulundurarak temel adımlar şunlardır:

  • Bilgi toplamak
  • Kampanyayı planlamak
  • Kampanyayı uygulamak
  • Sonuçları gözden geçirmek ve degerlendirmek
  • Tüketici profili

c – Medya Seçenekleri

  • Sosyal medya pazarlaması (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest)
  • Doğrudan posta (brosürler, el ilanları)
  • Dış reklam (billboard, afis)
  • Geleneksel pazarlama (tavsiyeleri teşvik etme, topluluk olaylarına katılma ve yardım etkinlikleri, ağ oluşturma, yerel etkinliklere sponsor olma)
  • Promosyon ve özel ürünler (kuponlar, çapraz promosyonlar)

Bütün bu çalışmaları yaparken yalnız değilsiniz, biz her an yanınızdayız. Sürdürülebilir olmanın ve toplam marka değerinin artmasının temel unsurunun, bilinçli yatırımcılarla birlikte olmak olduğunun farkındayız.

2022-05-21T23:17:31+03:00

Başlık

Go to Top