Rekabetin Araştırılması ve Hedef Müşterinin Belirlenmesi
Bana Eşlik Et!

Bütün bu çalışmaları yaparken yalnız değilsiniz, biz her an yanınızdayız. Ancak; London Cafe yönetimi olarak , yatırımı gerçekleştirecek girişimcilerin, merkezin doğrularına itaat etmesini beklemeyiz. Doğruları anlaşılır bir şekilde, yatırımcıyla paylaşır ve birlikte uygulama fırsatları sunarız. Bu sayede nitelikli yatırımcılara ulaşmak ve onlarla ilerlemek isteriz. Sürdürülebilir olmanın ve toplam marka değerinin artmasının temel unsurunun, bilinçli yatırımcılarla birlikte olmak olduğunun farkındayız.

london-cafe-form-yazi

rekabetin-arastirilmasi-hedef-musterinin-belirlenmesi

Rekabetin Araştırılması ve Hedef Müşterinin Belirlenmesi

Başarılı bir yatırım gerçekleştirmek için, yapmanız gereken bazı çalışmalar var. Lokasyonda karar verdikten sonra, 2 temel faktör üzerinde planlama yapmanız gerekir.

1 – Rekabetiniz
2 – Hedef müşteri profilinizin demografik özellikleri

Bu planlamaları gerçekleştirmek için sormanız gereken sorular vardır. Yatırım aşamasına geçmeden önce, bu soruların cevaplarını da araştırmış olmanız ve merkezle paylaşmış olmanız, merkezin elindeki bilgilerle değerlendirip doğru karar almasında etkili olacaktır.

    • Rakip kimdir ve hedef bölgede kaç tane rakip var?
    • Sundukları hizmetler ne tür ve fiyatlandırma yapısı nedir?
    • Güçlü ve zayıf yönleri nelerdir?
    • Rakipleriniz reklamını hangi yöntemle yapıyor?
    • Bölgenizde ne tür müşteriler var ve nereden geliyorlar – örneğin yakınlardaki büyük yerleşim alanları, büyük endüstriyel veya ofis kompleksleri var mı? Üniversite’ye yakın bir lokasyon mu ?
    • Her müşteri grubunun belirli ihtiyaçları nelerdir? Müşterileriniz için ortak kaygılar nelerdir?

Bütün bu bilgileri elde ettikten sonra, ikinci aşamaya geçebiliriz. İkinci aşama; demografik ve coğrafik şartlara uygun, rekabet şartlarında pazarlama planı oluşturma ve uygulama.

rekabetin-arastirilmasi-hedef-musterinin-belirlenmesi-1

Bir Pazarlama Planı Oluşturma ve Uygulama

Pazarlama planları çok karmaşık olabilir, ancak pazarlamanın “5P” sini (ürün, yer, fiyat, tanıtım ve insan ) göz önünde bulundurarak temel adımlar şunlardır:

  • Bilgi toplamak
  • Kampanyayı planlamak
  • Kampanyayı uygulamak
  • Sonuçları gözden geçirmek ve değerlendirmek
  • Tüketici profili

Tabi, bu kampanyayı uygulamak için; bulunduğumuz bölge şartlarına uygun olan medya mecralarını seçmemiz gerekir. Örneğin;

Medya Seçenekleri

  • Web tabanlı reklamcılık (arama motoru pazarlaması, görüntülü reklam ağı reklamcılığı, arama motoru raporları, sayfa reklamcılık)
  • Doğrudan posta (broşürler, el ilanları)
  • Sosyal medya pazarlaması (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest)
  • Radyo ve Televizyon
  • Baskı (gazete ilanları, dergi reklamları)
  • Dış reklam (billboard, afiş)
  • Kırsal pazarlama (tavsiyeleri teşvik etme, topluluk olaylarına katılma ve yardım etkinlikleri, ağ oluşturma, yerel etkinliklere sponsor olma)
  • Promosyon ve özel ürünler (kuponlar, çapraz promosyonlar)

Bütün bu çalışmaları yaparken yalnız değilsiniz, biz her an yanınızdayız. Ancak; London Cafe yönetimi olarak , yatırımı gerçekleştirecek girişimcilerin, merkezin doğrularına itaat etmesini beklemeyiz. Doğruları anlaşılır bir şekilde, yatırımcıyla paylaşır ve birlikte uygulama fırsatları sunarız. Bu sayede nitelikli yatırımcılara ulaşmak ve onlarla ilerlemek isteriz. Sürdürülebilir olmanın ve toplam marka değerinin artmasının temel unsurunun, bilinçli yatırımcılarla birlikte olmak olduğunun farkındayız.

Bu yazıya oy verin :
[Toplam: 1 Ortalama: 5]