Lokasyon Seçimi ve Rekabet Nasıl Yapılır ?
Büyüyen bu zincirin halkası olmak ister misin?

Kahve bayiliklerinde, en önemli konu doğru lokasyon seçimidir. Şehrin popüler caddeleri ve alışveriş merkezleri cazip yatırım alanları gözükse de, doğru analiz etmek gerekir. Biz bayi adaylarımıza yatırım yaptırırken, bayi adayımızın, yatırım yapacağı şehirdeki tüketici davranışları konusunda verdiği bilgileri de dikkate alırız. Bu nedenle ilk tavsiyemiz, doğru bir ön araştırma olacaktır.

london-cafe-form-yazi

Kahve bayilikleri için, alışveriş merkezleri de, popüler cadde dükkânları da, üniversite bulvarları da, tartışmasız, farklı avantajlar barındırır. Alışveriş merkezleri, kentleşmenin bir parçası olarak ortaya çıkmaktadır ve alışverişe ek olarak eğlence ve sosyal ihtiyaçları da karşılamaktadır. Kahve bayilik sisteminin artması ile, alışveriş merkezleride konseptlerinde yenilenmeye giderek, cadde konseptinde alanlar yaratmaktadır. Bu sayede doğru yatırım alanları oluşmaktadır. Uygun şartlarda kiralama yapılmış bir alışveriş merkezi yatırımı, kahve bayilik sistemi için yüksek karlar oluşturabilir.  Ancak unutmamanız gereken bir konu da, açılış ve kapanış saatleriniz, alışveriş merkezi saatlerine uymak zorundadır.

Serbest çalışma saatleri ve rekabet açısından değerlendirdiğimiz de cadde mağazacılığı da kahve bayilikleri için birçok avantaj barındırır. Şehirleri güzelleştiren parkları, meydanları, caddeleridir. Caddeleri güzelleştiren ve yaşanır hale getiren barındırdığı işletmelerdir. Zamanı, yaşamın içinde ve sosyalleşerek geçirmek isteyenleri kazanmanın bir yolu da caddelerde bulunmaktır. Araç ve yaya trafiği sayesinde, geçenlerin her an göreceği ve bu sayede marka canlılığını hep koruyabileceğiniz alanlardır.  Ancak cadde dükkanlarında da dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Kahve bayilikleri için uygun olan dükkanlar düz ayak olarak tabir edilen dükkanlardır. Önün de ve/veya yanında masa atılabilecek alanlar olması gerekir. Kış bahçesi oluşturabilecek büyüklükte olması öncelikli tercih olacaktır. Bu dükkanlar caddeye değer ve hareket katarken, tüketicinin farkındalığını daha rahat oluşturabilir.  Aynı zamanda nitelikli zaman geçiren misafirleri, dinamik tutmayı başarır.

Kahve bayilik sistemimize dahil olan yatırımcılara daha büyük bir satın alma gücüne sahiptir. Yiyecek, içecek ve diğer envanterleri, yerel bağımsız bir kafeden çok daha ucuza satın alabilirsiniz. Daha düşük gıda ve envanter maliyeti, kuşkusuz daha fazla kar sağlar.

Kahve Bayilik ve Rekabet

Başarılı bir yatırım gerçekleştirmek için, yapmanız gereken bazı çalışmalar var. Lokasyonda karar verdikten sonra, iki temel faktör üzerinde planlama yapmanız gerekir;

Rekabet durumunuz

Hedef müşteri profilinizin demografik özellikleri

Bu planlamaları gerçekleştirmek için sormanız gereken sorular vardır. Yatırım aşamasına geçmeden önce, bu soruların cevaplarını da araştırmış olmanız ve merkezle paylaşmış olmanız, merkezin elindeki bilgilerle değerlendirip doğru karar almasında etkili olacaktır.

    • Rakip kimdir ve hedef bölgede kaç tane rakip var?
    • Sundukları hizmetler ne tür ve fiyatlandırma yapısı nedir?
    • Güçlü ve zayıf yönleri nelerdir?
    • Rakipleriniz reklamını hangi yöntemle yapıyor?
    • Bölgenizde ne tür müşteriler var ve nereden geliyorlar – örneğin yakınlardaki büyük yerleşim alanları, büyük endüstriyel veya ofis kompleksleri var mı? Üniversite’ye yakın bir lokasyon mu ?
    • Her müşteri grubunun belirli ihtiyaçları nelerdir? Müşterileriniz için ortak kaygılar nelerdir?

Bütün bu bilgileri elde ettikten sonra, ikinci aşamaya geçebiliriz. İkinci aşama; demografik ve coğrafik şartlara uygun, rekabet şartlarında pazarlama planı oluşturma ve uygulama.

Kahve Bayiliklerinde Pazarlama Planı

Pazarlama planları çok karmaşık olabilir, ancak pazarlamanın “5P” sini (ürün, yer, fiyat, tanıtım ve insan ) göz önünde bulundurarak temel adımlar şunlardır:

  • Bilgi toplamak
  • Kampanyayı planlamak
  • Kampanyayı uygulamak
  • Sonuçları gözden geçirmek ve değerlendirmek
  • Tüketici profili

Tabi, bu kampanyayı uygulamak için; bulunduğumuz bölge şartlarına uygun olan medya mecralarını seçmemiz gerekir. Örneğin;

Medya Seçenekleri

  • Web tabanlı reklamcılık (arama motoru pazarlaması, görüntülü reklam ağı reklamcılığı, arama motoru raporları, sayfa reklamcılık)
  • Doğrudan posta (broşürler, el ilanları)
  • Sosyal medya pazarlaması (Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn, Instagram, YouTube, Pinterest)
  • Radyo ve Televizyon
  • Baskı (gazete ilanları, dergi reklamları)
  • Dış reklam (billboard, afiş)
  • Kırsal pazarlama (tavsiyeleri teşvik etme, topluluk olaylarına katılma ve yardım etkinlikleri, ağ oluşturma, yerel etkinliklere sponsor olma)
  • Promosyon ve özel ürünler (kuponlar, çapraz promosyonlar)

Bütün bu çalışmaları yaparken yalnız değilsiniz, biz her an yanınızdayız. London Cafe yönetimi olarak , yatırımı gerçekleştirecek girişimcilerin, merkezin doğrularına itaat etmesini beklemeyiz. Doğruları anlaşılır bir şekilde, yatırımcıyla paylaşır ve birlikte uygulama fırsatları sunarız. Bu sayede nitelikli yatırımcılara ulaşmak ve onlarla ilerlemek isteriz. Sürdürülebilir olmanın ve toplam marka değerinin artmasının temel unsurunun, bilinçli yatırımcılarla birlikte olmak olduğunun farkındayız.

Bu yazıya oy verin :
[Toplam: 2 Ortalama: 5]