Franchise Veren Cafeler | 2019

Kazan-Kazan

Yeme içme sektöründe, son dönemde içecek konseptlerine yönelik talepte ciddi bir artış söz konusu. Düşük yatırım maliyeti ve yüksek kar marjıyla kahve, çay gibi ürünlere özel konseptler girişimcilerin ilgi alanında. Franchise veren cafeler bu nedenle popülerliğini hep sıcak tutuyor.

Blog

Franchise Veren Cafeler | Franchise Veren Cafeler 2019

Franchise Veren Cafeler | Franchise Veren Cafeler 2019

Özellikle gittikçe gelişen kahve kültürü, kahve pazarının hızla büyümesine neden oluyor, bu durumda yatırımcıların ibresini  franchise veren cafelere çeviriyor.

Türkiye’de 2012 – 2013 dönemin de 595 gr olan kahve tüketimi, 2015 – 2016 yılında 920 grama ulaştı. %55’lik bu agresif büyüme de cafe sektörünü cazip ve karlı hale getirdi. International Coffee Organization verilerine göre, Türkiye’de pazarın büyüklüğü 600 milyon TL. Bu rakamın 125 milyon TL’lik kısmını Türk Kahvesi oluşturuyor.  Franchise veren cafeler sayesinde önümüzdeki beş yılda 1 milyar TL’ye ulaşması bekleniyor.

Franchise Alırken Yatırımınız AVM’de mi olmalı caddede mi? | 2019

Franchise veren cafeler  konseptlerini bir den fazla yatırım alanı için tasarlamışlardır. İster AVM’de olun ister cadde de, konsept ve ürün gamı konusunda sıkıntı yaşamayacaksınızdır.
Peki ya müşteri ?

Franchise cafe yatırımı yapacağınız şehirde bulunan AVM’yi ve cadde koşullarını iyice araştırmanız gereklidir. Nitekim marka, sizin şehir harcama ve davranış konusunda bildirdiğiniz geri dönüşümleri de lokasyon analizi yaparken dikkate alacaktır. Ancak genel yorum getirmek gerekirse, her ikisinde de tartışmasız farklı avantajları vardır. AVM’ler sadece alışveriş için değil eğlence ve sosyal ihtiyaçları da karşılayan merkezler halinde. Kentleşme devam ettikçe, bu durum böyle de devam edecektir. Bütün yiyecek – içecek alanlarının en üst kata ( food court ) sıkıştırılmasına karşı duran  franchise veren cafeler sayesinde de sosyal yaşam alanları arttırılmış, cadde kültürünü koruyan yeme içme alanları yaratılmıştır. Ancak bazı kentlerimizde var olan eski yapı AVM’lerde bu yenilenme söz konusu değildir. Buna rağmen kış aylarının uzun sürdüğü kentlerimiz için AVM’ler cazip yatırım alanları olabilir. AVM yatırımında üst katta kapalı alanlar öneriliyorsa, cafe yatırımı için uygun değildir. Açık alan olmazsa olmaz !

Marka imajı açısından değerlendirdiğimiz de cadde mağazacılığı daha avantajlı olabilir. Şehirleri güzelleştiren parkları meydanları caddeleridir. Caddeleri güzelleştiren ve popüler hale getiren barındırdığı mekanlardır. Eğlenceye ve sosyalleşmeye değer veren gençleri de kazanmanın bir yolu da caddelerde bulunmaktır.  Franchise veren cafeler  bu nedenle düz ayak dükkanları daha çok tercih ederler. Caddeye değer ve hareket katarken, gençlerin ilgi odağı olabilmek gerekir. Açık havayı tercih eden kitle için caddeler daha fazla ilgi çekici olacaktır. Yatırım yapacağınız kentte bir üniversiteye yakın lokasyon tercih edeceksiniz, cadde de olmasında fayda olacağını bilmeniz gerekir.
franchise veren cafeler

Franchise Veren Cafeler’in Karlı Olup Olmadığını Nasıl Hesaplarım? | 2019

Franchise Veren Cafeler’in Karlı Olup Olmadığını Nasıl Hesaplarım? | 2019

Cafe franchising sistemi, kanıtlanmış karlı iş modellerinin imtiyaz ve kullanım haklarının bir başkasına verilmesidir. Merkezin bu süreçte eğitim ve denetim mekanizmalarını imtiyaz alan için sürekli kılması gerekmektedir. Ancak günümüz de bir çok marka franchise veriyor.  Franchise veren cafeler arasında tercih yapmadan önce yapmanız gereken başlıca karlılık soruları şunlar olmalıdır.

  • Ne kadar yatırım maliyeti talep etmektedir?
  • Reklam katılım payı talebi var mıdır? Varsa yüzde kaç?
  • Sürekli Franchise bedeli talebi var mıdır? Varsa ciro üzerinden yüz de kaç?
  • Kiralanması gereken iş yeri hedef cironun yüz de kaç oranın da olmalıdır?
  • Hedef ciro hesaplaması nasıl yapılır?
  • Personel maliyeti ne kadar olmalıdır? Hedef cironun yüz de kaç oranındadır?
  • Yiyecek içecek cost maliyeti yüz de kaç oranındadır?
  • Genel giderlerimiz ( elektrik, su, iklimlendirme, telefon, adsl vs ) yaklaşık ne kadar olacaktır?

Franchise veren cafeler arasında bütün bu sorulara net bir şekilde cevap verebilen firmalar bulacaksınızdır. Yukarıda ki maliyetleri topladıktan sonra, hedef cironuzun yüzde kaçına denk geldiğini hesaplayarak karlılığınızı kendiniz de ölçebilirsiniz. Ancak unutmamız gereken temel konulardan biri ; yiyecek içecek cost maliyetinin sizi reçetelerle gramaj ve ölçeklere indirgenmiş hali sunulmalıdır. Eğer reçete yoksa, ortada bir maliyet hesabı yok demektir.

franchising veren cafeler

Bu yazıya oy verin :
[Toplam: 3 Ortalama: 5]
2018-12-05T17:00:18+00:00